Nytt kapitel

Ja, jag kände att det har skett många förändringar på sista tiden och semtegens islandshästar stämmer inte riktigt längre. Så, en ny blogg för att skriva om det nya kapitlet i mitt liv!
 
Tisdag kväll anlände vi till gården i Danmark. Jag, hästen och hela familjen utom min bror som stannade hemma. Det var ett tår fyllt farväl av Julia på morgonen innan den 10h långa resan började. Att säga hejdå till Julia var nog jobbigast av allt! Vi lärde känna varandra för ca 7 år sedan och har sedan dess träffats ungefär 5 dagar i veckan. Den längsta tiden vi har varit ifrån varandra har varit ca 2-3 veckor... Det är helt sjukt hur bra vi fungerar med varandra?! Vi har diskuterat saker då och då men aldrig bråkat om något. 7år... Vi måste helt enkelt vara själsvänner och nu ska vi inte ses på flera månader?! Hur ska det gå?
 
På jobbet har det i alla fall gått toppen bra! När jag först kom hit trodde jag språket skulle bli ett stort problem eftersom jag hade väldigt svårt att förstå vad dem sa... Jag tror jag sa "va?" ungefär 1 miljon gånger första dagen men det går bättre och bättre! Jag är faktiskt riktigt förvånad över hur fort jag har snappat upp språket! Men jag har också sagt till dem att jag inte vill att dem pratar svenska med mig om det inte är så att de måste förklara något ord som jag inte förstår. Om dem börjar blanda för att göra det lättare för mig blir jag lätt förvirrad...
 
Jag trivs superbra här! Alla är otroligt snälla och förstående och jag gillar verkligen men arbetsgivare som också är min instruktör. Han är en otroligt duktig ryttare och jag gillar verkligen hans sätt att hantera och rida hästar. Min kollega och jag kommer också mycket bra överens och det känns riktigt bra!
 
Jag måste också säga att det är väldigt förmånligt att jobba här! Jag får ut så väldigt mycket utav det! Jag rider just nu ca 5-6 hästar per dag inklusive min egen som jag får rida på arbetstid vilket jag inte trodde jag skulle få. Jag börjar kl 8 varje vardag och slutar kl 6-7. Förutom att rida massor av hästar så hjälps vi åt att fodra morgon och kväll och kolla till alla flockar på morgonen. På helgen har jag och min arbetskolega som uppgift att fodra morgon och kväll och att kolla till hästarna. Då går vi upp halv 9.
Förutom att både jag och hästen bor gratis, så ingår skoning och lektioner på min häst. Atli får äta av det fodret som finns åt de andra hästarna och jag får lunch på vardagarna. Utöver allt detta får jag fick pengar som jag lätt klarar mig på! Jag tycker att det är en riktigt bra deal!
 
Jag ska fråga om det är okej att jag använder bilder som jag har tagit innan jag lägger ut dem här så än så länge får ni nöja er med bilder på Atli.
 
Kramar
Taggar: Atli, Hästjobb, danmark, islandshäst;

Kommentera inlägget här :